Week 14 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 Maart 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Alweer 3 maanden in Canada. De tijd vliegt echt voorbij voor ik het weet ben ik alweer thuis. Maar daar wil ik nu nog niet over denken. Er is nog zoveel wat ik graag wil zien en wat ik graag wil meemaken. Het weer is hier op dit moment ook prachtig. We genieten lekker van het warme weer. Met vaak temperaturen boven de 10 graden en heel erg veel zon. Het lijkt hier wel lente!

Maandag naar mijn verjaardag kon ik eerst lekker uitslapen. Maar daarna moest er toch even een paar uurtjes gewerkt worden. Dinsdag moest er ook even een paar uurtjes gewerkt worden en daarna kon ik mij voorbereiden op de grote verhuizing. Het was nog maar 2 nachtjes slapen voor Karin kwam.

Woensdag stond geheel in het teken van onze kamer klaarmaken. Het was nog maar 1 nachtje slapen voor mijn lieve vriendinnetje op het vliegveld kon ophalen. Ik heb namelijk het bed dat boven stond verhuist naar beneden zodat Karin en ik gezellig samen in de kelder konden slapen. Je kent het wel "hey psssst slaap je al" taferelen. Of het "hey past dit topje wel bij de deze schoenen?" al met al ik had er ontzettend zin in. Van mij kon ze niet snel genoeg komen. Woensdag gingen daarom ook de laatste whatsappjes heen en weer met een fijne vlucht en tot morgen.

Jaaaaaa het is donderdag oooeeeeeeehhh spannend Karin komt!!! De hele dag gierden de zenuwen door mijn lijf over een paar uurtjes zie ik mijn lieve vriendinnetje weer die ik al 3 maanden niet gezien had. Ik ben zo blij dat ze er is. Even 3 weken lang lachen, gieren en brullen van het plezier wat we allemaal gaan beleven. Om te zorgen dat Karin geen jetlag zou krijgen moest ik er voor zorgen dat ze op een normale tijd (Canadese tijd) op bed moest gaan. Eigenlijk sla je dan een nachtje over terwijl je al een hele lange vlucht erop hebt zitten. Hannah en ik hebben haar proberen wakker te houden door haar mee te nemen naar marketmall voor een warme maaltijd. Ze heeft het uiteindelijk vol gehouden tot half 9 wat een redelijke tijd is.

Vrijdag was onze eerste dag samen. Ik had een dagje shoppen in de planning staan bij crossiron mills. Om haar het winkelen hier in Canada te laten zien. Hier hebben ze geen winkelcentrum zoals we het in Nederland gewent zijn maar hier hebben ze grote overdekte winkelcentrums. Je vind er namelijk van alles. De avond ging we samen met Hannah en haar vriendinnetje naar Loyds. Ook had ik een vriendin uitgenodigd die graag met ons mee wilde. We waren dus gezellig met zijn vijven. Loyds is de rolschaatsdisco waar ik in het begin al eens met Hannah naar toe ben geweest. Maar voor Karin is dit natuurlijk een geweldige ervaring. Ik vind het er namelijk nog steeds geweldig.

De zaterdag was het voor Karin en mij tijd om naar Olympic Oval te rijden voor het WK allround schaatsen in Calgary. Wat een feest en wat een avontuur. Karin en ik hadden speciaal onze dutchdress uit de kast gehaald voor dit evenement. We zaten in de hoek van de Finish van de 500/1000 meter. We konden mooi alles zien en volgen en hebben luidruchtig mee gejuicht. We zaten in een vak vol met andere Nederlanders. Het was dus erg gezellig en leuk om zoiets eens van dichtbij mee te maken. De avond hebben Karin en ik lekker rustig aan gedaan en hebben we met Hannah en Helen een filmpje gekeken.

Zondag hebben Karin en ik heerlijk genoten van een lunch op Calgary Tower. Bij het 360 graden restaurant konden we genieten van heerlijk eten en een prachtig uitzicht op de bergen en heel Calgary. Tijdens de lunch hebben we lekker weg kunnen dromen bij het feit dat we over 2 dagen tussen die prachtige bergen staan. We hebben samen de avond afgesloten met een stoute film. We zijn namelijk met zijn tweeën naar 50 tinten grijs geweest.

Volgende week hebben we een druk schema maar wel een super leuk schema door horen jullie alles over in mijn volgende week verslag.

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen



ps. Foto's komen later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11887

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: