Week 13 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 Maart 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Oeps! Bijna vergeten om mijn wekelijkse verhaaltje te schrijven over wat ik allemaal beleefd heb afgelopen week. Ik ben weer druk geweest in week 13.

Maandag heb ik het grote CrossIron Mills bezocht! Een van de grootste winkelcentrums in Alberta. Met 100 outlets en 200 winkels kun je hier een hele dag doorbrengen! Je hebt verschillende gebieden met winkels. Je hebt namelijk de wat duurdere winkels met Hugo Boss en Calvin Klein maar je hebt ook de leuke goedkopere boutiques. Ook kun je vaak in elk winkelcentrum een gebied vinden waar je lekker kunt eten. Voor iedereen wat! Van sushi tot frietjes en van pannenkoeken tot rijst.

Begin van deze week hebben we genoten van het prachtige weer hier in Calgary. Maandag was het zelfs zulk mooi weer dat we lekker in het zonnetje in de achtertuin konden zitten. Paar dagen later sloeg het weer helaas weer om en hadden we woensdag weer sneeuw. Geen sneeuw om een sneeuwpop te maken maar een klein laagje wat een dag erna ook alweer gesmolten was. Ze zeggen wel eens dat vrouwen wispelturig zijn, nou dan hebben ze nog nooit gekeken naar het weer hier in Canada.

Het weekend was het natuurlijk PARTY TIME! Het begon vrijdag met een verjaardagsborrel van een meisje die ik heb leren kennen op de oud&nieuw party. Zij was namelijk jarig op 28 februari. Helaas konden we onze verjaardag niet samen vieren omdat ze het weekend er niet was. Maar we hebben erg veel lol gehad op haar verjaardagsborrel. Happy Birthday Claire!

Zaterdag was het tijd voor mijn eigen verjaardagsborrel! Maar eerst ben ik samen met Wadih naar de DutchStore geweest voor een aantal Nederlandse producten. Daarna nog even naar de farmersmarket. Famersmarket is ergens waar ze eigen producten verkopen. Vaak word er veel groentes, fruit en vlees verkocht. Maar je kan er ook verschillende etenswaren vinden. Ik zelf vind het wel een beetje te vergelijken met de zwarte markt in beverwijk. In de avond had ik afgesproken met Wadih en Jason om een borrel te drinken in de stad. We begonnen bij een leuk cafeetje waar je gezellig kon eten en drinken. Daarna zijn we naar een exclusieve nightclub geweest. Hier kan je alleen naar binnen als je op de gastenlijst staat. Om 12 uur hebben we daar getoost op mijn verjaardag en daarna verhuist naar een andere bar. Deze vond ik helaas niet zo heel erg leuk dus heb toen maar besloten naar huis te gaan. Maar al met al een zeer geslaagde verjaardagsborrel.

JAAAAA het is zondag ik ben jarig!! Hoewel ik de avond ervoor op stap was geweest was weerhield Hannah er niet van mij lekker vroeg uit bed te trommelen. "Kirsten wakker worden je bent jarig!" Ik kwam beneden en het hele huis was versierd met slingers! Toen was het eerst tijd voor mijn speciale verjaardagsontbijt haha. Lekker broodje met chocolade pasta en een stukje ontbijtkoek. Maar een lekkere chocoladetaart voor lunch was behoorlijk lekker. Hannah en ik zijn in de middag nog even lekker naar buiten geweest. Toen we thuis kwamen hebben lekker voor de film sherk gehangen maar daarna was het tijd om om te kleden. Dinnertime! Lekker Italiaans eten bij de Olive Garden. Met een lekker toetje na.

Voor de mensen die kaartjes of pakketjes gestuurd hebben, ik heb een aantal ontvangen. Namelijk het pakketje van papa & mama en Larissa. Verder heb ik de verjaardagskaarten van Oma en familie Schaap ook ontvangen.

Aankomende week word een leuke en gezellige week omdat ik Karin dan mag verwelkomen in Canada. Er staat van alles in de planning dus dat word een en al feest!

Liefs en Groetjes,

  • 10 Maart 2015 - 19:53

    Van Oma :

    zo leuk dat oma je via de laptop van heit en mem mocht feliciteren mooi dat dat kan geniet maar fijn als karin er is hele extra tuut van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11880

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: