Week 33, 34, 35 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 33, 34, 35 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 33, 34, 35

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje uit Canada! Bij deze het gaat nog steeds goed met mij! Ik geniet nog steeds elke dag van het mooie Canada. De mooie plekken die me elke keer weer doen verbazen.

Na 3 weken gezellig met zijn drieën te hebben opgetrokken was het voor papa en mama weer tijd om terug naar Nederland te gaan. Maar het was niet helemaal stil. We krijgen namelijk voor 3 maanden Nederlandse medebewoners. Zij zijn door de week vooral aan het werk maar 's avonds eten ze gezellig mee. Wel even wennen voor team "girl power" om twee mannen in huis te hebben maar dat maakt het niet minder gezellig.

Na hun werk en op vrije dagen geef ik ze een kleine rondleiding door Calgary. Ook al zien ze zelf ook al aardig veel omdat als ze aan het werk zijn ook veel onderweg zijn. Zo heb ik ze het oudste winkelcentrum laten zien en waar je de lekkerste ijsjes kan krijgen.

Hanaah is toen mijn ouders er nog waren 2 weken naar dramakamp geweest en aan het eind mochten ze aan familie en vrienden hun eigen toneelstuk laten zien. Hier hebben ze 2 weken lang hard aan gewerkt. Donderdagavond was het daarom ook zo ver we waren met ons allen uitgenodigd om Hannah te zien spelen in haar eigen toneelstuk. Het was een spannend en grappig toneelstuk over hoe de condimenten het continent redden van de boze tovenaar.

Die week erop konden we weer genieten van het echte Alberta klimaat. De ene dag liggen we lekker in het zwembad en twee dagen later hebben we te maken met een tornado. Ik zat met Hannah in de auto richting een pretpark toen het behoorlijk ging regenen. Toen we even gingen schuilen hield de regen nou niet echt op. We hebben maar besloten om om te keren en terug te gaan naar huis. Toen we op de radio een melding kregen dat er een tornado in Calgary was.

In het weekend gaan de jongens en ik op zoek naar een leuk kroegjes om het weekend goed te beginnen. We drinken dan gezellig een drankje en ontmoeten nieuwe mensen. Omdat ik hier al wat langer in Calgary ben weet ik de leuke kroegjes wel een beetje te vinden. Dus probeer ik ze elk weekend een ander kroegje te laten zien.

Afgelopen week had een aantal vrije dagen. Dus heb ik besloten een leuke "Road Trip" te maken. Op zoek naar plekken die ik nog niet heb gezien. Een reis maken door de prachtige Rockies en stil staan bij de prachtige natuur. Mijn eerste reis was van Canmore naar Kananaskis en van Kananaskis weer terug naar Calgary maar met een prachtige route door de bergen en de prairies. Van Canmore naar Kananaskis was een prachtige route over een zandpad. Je kwam weinig auto's tegen waardoor het wildleven dichtbij de paden stonden te grazen. Zo kwam ik namelijk een grote eland tegen met haar jongen. Echt een prachtig mooi gezicht. Verder had je op deze route nog verschillende soorten lakes, rieviertjes en watervallen. Aangekomen in Kananaskis ben ik doorgereden naar upper Kananaskis lake en lower Kananaskis lake. Beide lakes hebben hun eigen charmes. Na uitgebreid te hebben genoten van de beide lakes had ik besloten weer terug te rijden naar Calgary. Maar deze keer niet via de standaard route maar via een route die in de koude winter maanden gesloten is. Het is een hele mooie route die je door de bergen leidt naar de prairies.

De volgende dag had ik besloten nog zo'n "Road Trip" te maken maar deze keer iets verder te rijden. Aangekomen in Banff National Park had ik nog niet echt een duidelijke planning. Ik ben begonnen met een hike bij Lake Minnewanka. En daarna doorgereden naar het plaatsje Banff om daar lekker te lunchen. Na de lunch heb ik heerlijk genoten van de omgeving.

Ik houd jullie wel een beetje op de hoogte wat mijn volgende avontuur gaat worden.

Liefs en Groetjes
Kirsten van Aalderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 11822

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: