Week 22,23 & 24 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 22,23 & 24 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 22,23 & 24

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Mei 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb verteld hoe het met mij gaat. Nou bij deze het gaat hier nog steeds goed. Er is veel veranderd sinds mijn laatste blog. Ik ga jullie in deze blog vertellen wat ik de afgelopen weken allemaal heb gedaan en wat er is gebeurt.

Ik begin bij het vertellen dat ik een nieuwe baan heb. Ik ben namelijk aangenomen bij Victoria Secret Store hier in Calgary. Na een spannende groepsollicitatie werden er 16 van de 20 meisjes uitgekozen om te komen werken bij de VS store in MarketMall. Dit is 1 van mijn favoriete malls hier in Calgary dus dubbel feest. Het was belangrijk dat je er bij de sollicitatie uitsprong omdat het in groepsverband was. Gelijk de dag erna mocht ik komen voor een training avond. De zondag nadat Anika weer terug naar Nederland is gevlogen ben ik echt begonnen met werken. Ik kreeg een korte training hoe de kassa werkte en moest gelijk al aan de slag. Wel even wennen aan alle knoppen, pasjes en coupons. Maar als we goed ons best doen dan redden we dat wel!

Zaterdag was het tijd voor mij om mijn lieve vriendinnetje Anika van het vliegveld te halen! Ik mocht haar de afgelopen weken de mooie plekjes van Canada laten zien. We begonnen de week rustig met een lekkere lunch @ Calgary Tower. Het was een mooie heldere dag dus konden we genieten van het uitzicht op de bergen. Ik heb haar maandag het prachtige Nose Hill Park laten zien. Na een kleine hike naar boven konden we samen genieten van het uitzicht over Calgary. Boven op de top van Nose Hill konden we lekker even kletsen over de dingen die ik gemist heb en de dingen die ik haar nog wil laten zien. Omdat we nog wat energie over hadden was het 's avonds tijd om onze danspasjes op rolschaatsen even te oefenen. Het was weer tijd om Lloyds weer even onveilig te maken.

Dinsdag hadden we een bezoekje aan de dierentuin in de planning. Op speciaal verzoek van Anika hebben het bekende Calgary Zoo bezocht. Van dinosauriër tot tijgers ze hadden het allemaal in de dierentuin. al met al een leuke, gezellige geslaagde dag.

Donderdag kon onze groot reis beginnen. De koffers waren ingepakt de hotels waren geboekt we waren er helemaal klaar voor. Omdat het Anika haar verjaardag was was het dubbel zo veel feest! We hadden voor we op reis gingen een voordeelpakket gekocht met de volgende 4 activiteiten: Banff Gondola, Banff Lake Cruise, Glacier Skywalk en Glacier adventure. Met ieder zijn eigen charme. We begonnen ons Rocky adventure in Banff. De Banff Gondola om precies te zijn. Met de Gondola omhoog naar de top om vervolgens te kunnen genieten van het prachtige uitzicht. Ik leg het iedere keer aan iedereen uit die langs komt de beleving zelf is zo anders dan het op de afbeelding kunnen zien. Hoe mooi de foto ook is het geeft nog niet dezelfde wauw factor als je echt er middenin staat. Elke keer als ik weer op de top van die berg sta kijk ik mijn ogen uit. Vanuit de Gondola konden we gelijk door naar de Banff Lake Cruise. Een prachtige en leerzame boottocht waarbij je krijgt je weten over Lake Minnewanka.

De volgende dag stond een rit van bijna 300 kilometer op de planning. Maar wel een hele mooie rit met een paar mooie tussenstops. Zo zijn we gestopt bij Lake Louise en hebben genoten van alle mooie bergen waar we tussen reden. Zo zijn we onderweg bij elk uitzichtpunt gestopt om nog even extra te genieten. Aangekomen bij Columbia Icefields was het voor ons tijd om aan de volgende twee activiteiten te beginnen. Zo zijn we begonnen met met de Glacier Adventure waar we met een bus naar de top van de Glacier werden gebracht en uitzicht hadden over de hele Glacier. Daarna zijn we gelijk doorgereden naar de Glacier Skywalk een glazen brug waar je overheen kan lopen en genieten van alles om je heen. De eerste twee stappen moest toch wel even wennen op een glazen brug dat 280 meter boven de bergen hangt. Maar na mate je verder liep viel het allemaal best mee. Omdat het al laat was en we toch nog 100 kilometer moesten rijden voor we in Jasper waren zijn we maar snel doorgereden naar het hotel voor een goede nachtrust om de volgende dag weer op avontuur te gaan.

Het volgende avontuur was de rit van Jasper naar Edmonton. Weer een lange rit van bijna 400 kilometer. Maar we zijn eerst een stukje terug gereden om de Athabasca Falls te bekijken. Een prachtige Canyon met een ruige waterval zeker een aanrader om eens te bekijken. De eerste 100 kilometer rijd je nog door Jasper National Park maar daarna begint alles weer een beetje plat te worden en staat er een nog een 300 kilometer rit op ons te wachten naar Edmonton. Aangekomen in Edmonton heb ik Anika de WEM laten zien. Omdat we al vrij laat waren kon ik haar niet alles laten zien maar heb haar wel een impressie gegeven hoe groot de WEM wel eigenlijk niet is. Het heeft namelijk een golfbaan, pretpark, zwembad/waterpark, een onderwaterwereld en de vele winkels. Genoeg om te zien dus. Omdat we te weinig tijd hadden om alles in 1 keer te laten zien zijn we de volgende dag weer naar toe gereden en hebben we lekker gezwommen in het waterpark.

De week erop hadden we een minder drukke planning maar daarom niet minder leuk. We zijn de maandag weer terug gereden naar Calgary en hebben die middag genoten van een welverdiende frozen yoghurt omnomnom. Iets wat hier erg populair is, je kiest je eigen yoghurt smaak er vervolgens gooi je er van alles nog op wat op. Van gummybears tot fruit je kan het zo gek niet bedenken en ze hebben het wel.

De rest van de week hebben we leuke dagtripjes gemaakt. Dinsdag zijn we naar Drumheller geweest. Drumheller is een klein dorpje midden tussen de kleirotsen. Vanuit Drumheller was het ongeveer half uurtje rijden HorseThief Canyon. Een prachtig mooi uitzicht over de kleirotsen die duizenden jaren geleden zijn ontstaan door de glaciers.
De dag erna hadden we een dagtripje naar Provincial Dinosaur Park in de planning een lange rit maar het was zeker de moeite waard. Dinosaur Park staat bekent om de vele fossielen die daar gevonden zijn. In het park kun je verschillende wandelroutes doen met elk zijn eigen charme. En net voor je het park in rijd heb je een prachtig uitzicht over de kleirotsen.

Na alle leuke dagtripjes die we gemaakt hebben was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van Anika. Na 2 leuke en vooral gezellige weken zwaaiden we haar zaterdag alweer uit. Ik hoop dat ze een mooie en leuke reis heeft gehad en dat ze met een hoop mooie herinneringen terug kijkt naar deze reis.

Ik wens iedereen alvast een fijn Pinksterweekend!

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen

ps. Foto's komen later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 11806

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: