Week 19 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 19

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 April 2015 | Canada, Calgary

Hallo allemaal,

Welkom terug bij mijn weekverslag. Als jullie dit lezen betekend dat jullie trouwe volgers nog steeds mijn verhalen lezen en interessant vinden. We zijn inmiddels alweer bijna op de helft van april dat betekend dat ik hier ook alweer 4 maanden zit. Het is ontzettend raar want de tijd vliegt echt voorbij!

Ik hoop dat iedereen een leuk paasweekend heeft gehad met veel nieuw geboren lammetjes en natuurlijk veel zon. Bij ons liep dat even iets anders. Toen ik me uitgerekt had en het voor mij toch echt tijd was om uit bed te komen zag ik vanuit mijn raam sneeuw!! Vol verbazing heb ik hier even naar staan kijken met het idee is het nou kerst of is het nou Pasen? Maar goed nadat ik een aantal paashazen voorbij heb zien huppen was het voor mij al snel duidelijk dat het toch echt Pasen was!

Al snel daarna sloeg het weer weer om. Omdat het de dagen ervoor ook al mooi weer was geweest was dezelfde dag de sneeuw alweer gesmolten en de volgende dag was er niks meer van te zien. Zoals in Nederland de lente begonnen is is hij dat hier ook. We hebben afgelopen week heerlijk kunnen genieten van het mooie weer! Lekker met een muziekje en een goed boek in de achtertuin de zonnestralen tot me nemen. "Badmeester, ben ik al bruin?'' https://youtu.be/EpETFooU_LM

Deze week ben ik weer begonnen met hardlopen! Dat is wel even wennen hoor berg op berg af. Maar ach op de hardloopband heb je ook een interval programma. Als ik straks in de bergen wil gaan hiken moet ik daar natuurlijk wel een beetje conditie voor hebben. Dus dat wil ik graag hier weer een beetje gaan opbouwen. En wie weet doe ik van het zomer wel mee aan een hardloopwedstrijd voor een goed doel. Beetje goed doen af en toe is ook niet verkeerd. Alles heeft zo zijn eigen uitdagingen.

Deze week heb ik natuurlijk niet alleen sportief gedaan en in de tuin gezeten en moest ook gewerkt worden. Helaas maken sommige collega's het mij best wel moeilijk op de werkvloer maar goed daar moeten we ons even overheen zetten. Want het leven hier in Canada is nou eenmaal duur.

In het weekend moet er natuurlijk ook leuke dingen gedaan worden! Ik ben daarom vrijdagavond gezellig naar 1 van mijn favoriete pubs geweest. Namelijk National on 10th. Ik vind het erg gezellig daar dus waar zou je anders je weekend inluiden! Helaas was het ook die avond iets te gezellig waardoor mijn zaterdagochtend iets minder gezellig was. Maar jullie kennen mij ik ben een doorzetter dus ik heb het overleeft.

Het weekend begon helaas voor Helen iets minder goed. Ze kreeg namelijk last van nierstenen en moest zaterdag naar het ziekenhuis. Ziekenhuizen hier in Canada zijn niet hetzelfde zoals we ze gewent zijn in Nederland. Het kan namelijk zijn als je naar de spoedeisende hulp gaat dat je alsnog 6 tot 8 uren moet wachten tot je aan de beurt bent. Gelukkig was dat voor Helen niet het geval en werd ze al vrij snel geholpen. Ze werd namelijk de zaterdagnacht nog geopereerd. Maar ze werd de volgende dag alweer naar huis gestuurd. Gelukkig gaat alles nu een stuk beter met Helen en hopen we dat ze snel weer beter word! Zo bij deze Helen: BETERSCHAP!!!

Zondag zijn Hannah en ik gezellig op pad geweest naar de Aggie day's dit is een evenement waar kinderen van alles leren over dieren,water en graan. Een soort van agrarische markt. Ook kon je genieten van de paardenshows die daar gegeven werden.

Volgende week zal ik weer 5 dagen aan het werk! Dus zal misschien wel niet zo heel veel spannends te vertellen hebben. Maar je weet maar nooit want elk avontuur kan in een klein hoekje zitten.

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 11833

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: