Week 11 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Februari 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Een avontuurlijke week. Veel beleefd, veel gezien en veel meegemaakt. Het ene leuker als het andere. Goede momenten maar ook slechte momenten. al met al een leuke week. Ook deze week ben ik veel aan het werk geweest. Maar ja voor alle leuke reisjes moet natuurlijk ook gespaard worden.

Dit weekend was familie weekend. Tijd voor Hannah en mij om naar Edmonton te rijden. We vertrokken rond een uur of 5 dus het begon al donker te worden. Edmonton is een rit van 3 uren. Vaak maken we een stop in Red Deer dat ligt halverwege de route. Tot Red Deer waren de wegen goed en niks aan de hand. Daarna begon het te ijzelen en werden de wegen ontzettend glad. We reden op een gegeven moment 70 waar je 110 mag. Er lagen namelijk ook verschillende auto's in de greppel. Ook had ik deze reis nog niet eerder in het donker gemaakt dus het was even goed opletten. Maar uiteindelijk veilig aangekomen op de farm waar we logeerden.

De volgende dag was het Valentijnsdag en hadden Hannah en ik besloten om lekker te gaan zwemmen in Waterpark in de West Edmonton Mall (WEM). Een romantische date dus.
Toen we naar buiten keken zagen we dat het behoorlijk had gesneeuwd! De rit naar Stony Plain waar de farm staat naar Edmonton is een rit van een half uur. We hebben er nu ongeveer 3 kwartier over gedaan omdat de wegen erg slecht waren. Niet zoals we in Nederland gewent zijn. Als het in Nederland sneeuwt gaan alle sneeuwschuivers en strooimachines op pad. Hier duurt het altijd even voordat ze alles schoon kunnen maken dus op veel plekken lag nog aardig veel sneeuw. Aangekomen in Edmonton werd het er niet veel beter op maar uiteindelijk hebben we het zwembad gevonden. Ik had bij het zwembad toch nog een beetje dubbele gevoelens. Omdat dit het zwembad was waar ik toen met de party was gevallen. Toch hebben Hannah en ik erg veel plezier gehad in de golven en de verschillende glijbanen. Daarna was het tijd om romantisch te gaan dineren in de WEM met Helen en Hannah. De frietjes en pannenkoeken smaakten heerlijk haha. Een filmpje bij kaarslicht en een chocolade fondue? Nee heerlijk chips en een aflevering van Angel op de laptop. Wat mij betreft een perfecte Valentijnsdag!

Zoals de meesten al hadden kunnen lezen in mijn week 8 verhaal over Bacon was hij dit weekend ook weer aanwezig. Maar dit keer nog erger dan 3 weken geleden. Het ene moment lijkt hij ontzettend lief maar het volgende moment kan hij je de hele nacht wakker houden. Omdat ik allergisch ben voor katten had ik hem in een andere kamer ''opgesloten''. De hele nacht was hij op de deur aan het kloppen of hij eruit mocht komen. Verder kun je om deze kat soms ook erg lachen. Hij hangt namelijk voor het raam om te kijken of je ook binnen bent en daarna verwacht hij dat je hem binnen laat.

Dag 2 in Edmonton was ook erg gezellig! Hannah en ik zijn namelijk samen naar het museum geweest. Hier hadden ze een expositie van Indiana Jones. Een erg leuke Expositie zo lieten ze van verschillende flims de geschiedenis zien en hoe ze de films maken. In de expositie moest je actief bezig met verschillende projecten. Je kreeg namelijk een tablet met headphones. Je kon de nummers bij de voorwerpen intoetsen om hier meer informatie over te krijgen en je moest tussendoor puzzels oplossen. Erg leuk en ook erg interessant. Nu heb ik zelf de films niet gekeken maar als je alle films ook kent is dit erg leuk om te bezichtigen.

De reis terug van Edmonton naar Calgary liep even anders dan gepland. We waren halverwege de rit en hadden net lekker geluncht bij de McDonalds. Terug op de vertrouwde weg richting Calgary zag ik ineens een politieauto met zwaailichten achter mij. Ik dacht die wil er vast langs. Dus ik ging snel aan kant maar de politie auto bleef maar achter mij rijden. Toen kreeg ik pas in de gaten dat hij mij moest hebben en heb ik de auto op de vluchtstrook geparkeerd. Net als in een echte film stapte er een typische politie agent uit de auto met zwaailichten nog aan. "Ja mevrouw rijbewijs, kentekenpapieren en verzekering alstublieft.'' Braaf als ik ben netjes mijn spullen uit mijn dashboardkastje pakken. Het duurde even voordat hij terug kwam met mijn papieren en mij vertelde dat het geen geldig rijbewijs was. Je kon nog net niet de vraagteken tekens boven me hoofd zien hangen. Ik had namelijk bij de ANWB een internationaal rijbewijs gehaald. Dit was volgens hem geen geldig rijbewijs en vertelde mij dat waarschijnlijk mijn auto moest worden weggesleept. Toen ik hem mijn paspoort en Nederlandse rijbewijs had gegeven verdween hij weer voor 10 minuten in zijn auto. Waarna hij eindelijk terug kwam en mij vertelde dat ik met een niet geldig rijbewijs reed. Maar gelukkig zag hij het deze keer door de vingers en liet me toch doorrijden. Ik kreeg wel een boete voor het te snel rijden maar gelukkig viel de prijs mee. Eens moet de eerste keer zijn zeggen ze altijd. Nou voor mij is dit de eerste boete in de 5 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb.

Liefs en Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 11830

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: