Week 8 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Januari 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Jaja allemaal ik ben al bijna 2 maanden van huis. Dat is helaas alweer 1/6 van mijn reis. Maar je weet wat ze zeggen ''Time flies when you're having fun''

Het was deze week mooi weer in Calgary dus konden we weer genieten van de prachtige zonsopkomst. Stiekem moet ik er wel een beetje om lachen. In Nederland heeft iedereen de winterspullen uit de kast gehaald terwijl we hier bijna in de korte broek naar buiten kunnen. De meeste Canadezen hebben de korte broek zelfs al aan en laten de jas lekker thuis hangen. Zodra het boven de 5 graden is, is het voor de Canadese begrippen al lekker warm.
Deze zondag was het hier in Calgary wel 18 graden. Dat is even iets anders dan de -20 die de Canadezen hier gewent zijn in januari. Zo zie je maar weer ik ben het zonnetje in Canada!

Ik was deze week 2 dagen vrij en had genoeg tijd om om een outfit te vinden voor het weekend. Ik had namelijk een ontzettend gaaf feestje in de planning staan :D SOUNDWAVE met Steve Aoki! Het was een beachparty in een zwembad in Edmonton. Ik moest dus op zoek naar een leuke bikini, maarja waar vind je die midden in de winter? Nou gewoon in de winkels bij de nieuwe collectie. Volgens mij hebben ze ingespeeld op het verwachte mooie weer en hebben ze de rekken alweer vol hangen mer allerlei bikini's. Nu kwam dat voor mij goed uit! Zou er zelf nog niet echt aan moeten denken om met temperaturen van -10 bikini's te moeten passen.

Partymodus ingeschakeld! Zaterdag was het tijd voor mijn feestje in Edmonton. Een kwestie van vroeg opstaan me tas inpakken en rijden maar. Het was prachtig weer dus heb tijdens mijn 2e road trip naar Edmonton erg genoten van prachtige uitzicht. In je eentje een rit maken van 3 uur is erg pittig. Maar het is een kwestie van muziek aan lekker meezingen en af en toe een tussenstop maken voor een bakje koffie.
Aangekomen op de farm in de middle of nowhere was het voor mij tijd om mij om te kleden en verder te rijden. Tussen het opmaken door maakte ik kennis met mijn nieuwe maatje ''Bacon". Nee niet de bacon die je kan eten maar de ''vriendelijke'' huiskat.
Na het gevecht met Bacon gewonnen te hebben was het voor mij tijd om naar Edmonton te rijden voor mijn party! We gingen namelijk met zijn drieën op stap: Me, Myself and I waren helemaal klaar voor de party. Omgekleed en wel in mijn strand outfit keek ik eerst wat om mij heen. Hmmm ik ben hier alleen naar toe gekomen wat nu? Na een tijdje wat verdwaald rondgelopen te hebben kwam ik een leuk groepje tegen waar ik wat bij rond gehangen heb. Lekker zwemmen en feesten daar ging het bij dit feestje om!
Het feestje eindigde helaas wat minder voor mij. Door de drukte bij de stage viel ik van iemands schouders in het water en werd door mensen vertrapt. Ik kreeg een soort van schop tegen mijn hoofd en raakte even buiten westen. De lifeguards die vlak bij waren hebben me uit het water getild. Toen ik weer een beetje van de schrik bekomen was heb ik besloten de Angerfist afterparty maar over te slaan en terug te rijden naar de farm. Het gaat nu weer prima met mij heb alleen nog wat last van hoofdpijn.

De rest van de zondag heb ik genoten van het mooie weer en wat prachtige foto's gemaakt op Nose Hill. Een heerlijke plek om zonsondergang te kijken of om even lekker te wandelen. Als je even de moeite neemt om de klim te maken heb je daar echt een prachtig uitzicht over de hele stad. Zeker een aanrader als het zulk prachtig mooi weer is.

Voor de mensen die zich afvroegen waar die prachtige #IAMWICKED vandaan kwamen. Dat komt omdat je namelijk prijzen mee kan winnen. En wie ben ik om die prijzen af te slaan. Nu vingers gekruist en hopen dat ik het win :D

Ik ben benieuwd wat volgende week mij brengt. Ik ben namelijk bijna een hele week vrij dus ik ga lekker op pad en van alles en nog wat proberen te zien en te beleven.

  • 26 Januari 2015 - 20:01

    Oma Van Aalderen:

    hoe is het nu met je hoofdpijn ?wel heel mij ons terug komen hoor
    veel liefs en tuuut oma k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 11805

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: