Week 7 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Januari 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

We zijn alweer bij week 7. De tijd vliegt voorbij. Ze zeggen vaak wel ik ga een jaar op reis de reactie die je dan krijgt is: "WAAAT een jaar? Dat is wel heel erg lang." Ja het lijkt misschien wel heel erg lang maar na mijn idee vliegt de tijd voorbij.

We begonnen deze week met veel sneeuwpret. Afgelopen week was er erg veel sneeuw gevallen dus het werd hoog tijd dat er sneeuwballen werden gegooit of sneeuwengelen werden gemaakt. We hadden de slee uit de kelder gehaald en met het mooie weer zijn Hannah en ik lekker naar buiten geweest. De sneeuwballen vlogen langs je oren en de achtertuin werd omgebouwd tot hemel met alle sneeuwengelen die we hebben gemaakt. Toen werd het natuurlijk tijd voor de grootste sneeuwpret met de slee. Eerst maar even uittesten in de achtertuin! En daarna werd het tijd om het groter aan te pakken: van de grote heuvel naast het huis. De eerste paar keren was het vallen en opstaan, maar daarna ging het steeds beter.

Na alle sneeuwpret en avonturen was het weer tijd voor Hannah om naar school te gaan en ik moest weer aan het werk. Ik heb afgelopen week best wel veel gewerkt. Elke dag als ik Hannah naar school had gebracht was het voor mij tijd om om te kleden en naar het werk te gaan.

Ook heb ik een bezoekje gebracht aan de Ikea in Canada. Niet zeker wat ik er van moest verwachten. Maar het is net al loop je de Ikea in Groningen naar binnen. Ik heb namelijk mijn kamer een beetje omgebouwd tot mijn eigen plekje. Kaarsje hier foto lijstje daar. Ook ben ik naar de dutch store geweest. Ik was als een klein kind in de snoepwinkel. Alle producten uit Nederland die ik al 7 weken niet meer gezien had allemaal bij elkaar in een kleine winkel. Mijn favoriete product: LASAGNE :D

Het weekend was één groot avontuur een road tripje naar Stony Plain en daarna door naar Edmonton. Edmonton is ongeveer 3 a 4 uur rijden van Calgary. De rit er naar toe reed ik in mijn eentje die kant op. Een tussenstop in Red Deer dat ligt halverwege, en weer verder. Een kwestie van radio aan en lekker meezingen met alle soorten muziek. Helen, Hannah en ik gingen overnachten in stacaravan in de buurt van Stony Plain. Een stacaravan in de middle of nowere een hele nieuwe ervaring. Uit het raam kijken en tot je uitzicht reikt zie je alleen maar prachtige natuur. Een echt Centerparcs gevoel! Leuk voor een nachtje maar zou niet graag willen wonen.
Toen we alle spullen hadden uitgeladen reden we verder naar Edmonton. Hier zijn we naar de WEM (West Edmonton Mall) geweest. De 2e grootste mall van de wereld. Een winkelcentrum waar van alles te beleven valt. Je hebt namelijk een indoor zwembad en pretpark. Wij zijn die dag naar het indoor pretpark geweest. Het lijkt wel een beetje op een grote overdekte kermis. Hier hebben Hannah en ik een erg leuk zelfportret laten maken. (zie foto's) Hier zijn we tot een uur of 7 gebleven. Een hapje gegeten en daarna weer teruggereden naar Stony Plain.
De volgende dag was het voor Hannah en ik weer tijd om naar huis te rijden. Een lange rit van 4 uren. Het mooie weer maakte de rit een stuk aangenamer. Ik heb mijn mooie auto even goed uitgetest dit weekend.

Ik ben benieuwd wat deze week me gaat brengen tot snel.

Liefs en Groetjes,


  • 25 Januari 2015 - 16:15

    Kim Van Aalderen:

    Hey lief nichtje,

    zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin daar!! Ik kijk elke keer weer uit naar je verhalen en je foto's! Geniet er maar flink van het is je gegund!! ;)

    Xx Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 11809

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: