Week 16 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Maart 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Wat gaat de tijd hier toch snel. Ik zeg het elke keer maar weer want het is echt ongelooflijk. Bijna 3 weken terug mocht ik Karin ophalen van het vliegveld en vandaag moet ik alweer afscheid van haar nemen. Maar niet voordat ik vertel wat we allemaal beleefd hebben deze week.

Het begon maandag met een laatste dagje shoppen in de WEM. leuke winkeltjes hier leuke winkeltjes daar. Alle shirtjes en broekjes en sieraden moesten worden omgekeerd. Daarna stond weer een lange rit op ons te wachten namelijk van Edmonton terug naar Calgary. Gelukkig deze keer zonder boetes! Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Omdat ik vakantie had gehad was het eerst tijd voor mij om even wat extra geld bij te verdienen. Dus heb ik dinsdag t/m donderdag even een paar uurtjes gewerkt. Ik heb met mijn goede gedrag de vroege ochtenddiensten gewerkt zodat Karin en ik in de middag nog wat leuks konden uitspoken. Behalve op woensdag omdat we de avond ervoor St. Patricks Day hebben gevierd. Ik had even rondgekeken op internet naar leuke feestjes in de buurt tot ik een St. Patricks Day kroegentocht tegen kwam. Ideaal om alle verschillende pubs in Calgary te ontdekken. Maarja je kent het wel met kroegentochten. Drankje hier drankje daar, ow zullen we een shotje nemen? Die was lekker! Zullen we nog maar een shotje nemen? En dan zit je een party bus vol dansende mensen met de grote vraag: hmmm waar zijn we eigenlijk? Maar goed ondanks alle verwarrende vragen hebben Karin en ik ontzettend genoten van deze avond.

De volgende dag hadden we enige moeite om ons bed uit te komen. Maar we hebben het overleefd! Ik had de hele dag gewerkt en Karin had op Hannah gepast. Daarna hebben Karin en ik even een filmpje gekeken en zijn lekker vroeg naar bed gegaan.

Donderdag was een prachtige zonnige dag! Ik had een vroege ochtenddienst en ben daarna samen met Karin naar Nose Hill geweest. Om daar van het prachtige uitzicht te genieten en gezellig te kletsen over koetjes en kalfjes. Dat ga ik zeker missen als ze straks vertrekt! Maar gelukkig leven we in een technische wereld en bestaat er altijd nog zoiets als Skype. Na de berg afgerold te zijn hebben we besloten ook die avond rustig aan te doen.

''O, het is weekend, weet niet wat je doet. Fissa, fissa, fissa, fissa, fissa is wat ik zoek'' jaja weekend. We hadden niet zoveel in de planning staan dus zagen we wel wat er zou gebeuren. We zijn vrijdagmiddag eerst even wezen shoppen voor wat souvenirs voor het thuisfront. En daarna hebben we besloten naar de film te gaan. Toevallig kwam die dag net de film insurgent uit. Na de film stond er een heerlijke maaltijd voor ons klaar! Kip met groente ala Helen! omnomnom lekker hoor! Na ons heerlijk volgegeten hebben gingen we naar een gezellige pub hier vlakbij. Ik ben gek op deze pub omdat het wel een beetje lijkt op de stam in Joure! Iedereen is welkom en iedereen heeft er plezier. Iets wat Karin een keer meegemaakt moest hebben.
Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen en daarna zijn we naar twee verschillende farmersmarkets geweest. Op zaterdag laten ze je vaak al hun producten proeven. Na een rondje op de farmersmarket zit je al bijna vol en hoef je geen lunch meer. Maar Karin en ik hadden nog steeds honger dus gingen we nog maar een rondje! Voor de avond werden we uitgenodigd door een man die we hadden ontmoet met St. Patricks Day of we zin hadden om naar de wurst te gaan. Een gezellige Duitse pub waar ik al eens eerder ben geweest. Heb gelijk tegen Karin gezegd dat we er heen moesten. Een heerlijke en gezellige avond gehad!

Zondag hadden we afgesproken met de zoon van de vriendin van Karin haar moeder (haha jaaa een hele mond vol). Hier zijn we even op bezoek geweest. Hij woonde namelijk in het dorpje Langdon vlak bij Calgary. Het was een klein dorpje misschien wel een beetje te vergelijken met Joure. Toen we daar een rondje aan het lopen waren voelde ik me net een poppetje uit de videogame The Sims. De huizen zagen er precies zo uit zoals je ze in de game zou maken. De avond hadden we een goodbye diner in de planning staan. We zijn met zijn tweeën naar The Keg geweest waar we echt heerlijk hebben gegeten. Wel een beetje dubbel het was erg gezellig maar het was wel een soort van goodbye diner het idee dat Karin de volgende dag weer naar huis moet.

Hopelijk beleef ik net zo veel spannende dingen als ik deze week beleefd heb met Karin! Ik moet het straks namelijk weer een tijdje alleen doen. Maar dat gaat allemaal goed komen!

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen


  • 24 Maart 2015 - 06:06

    Hannah:

    Je hebt mij nog;)

  • 29 Maart 2015 - 17:34

    Oma :

    ik ben een beetje jaloers op jou wat je allemaal beleeft dikke tuut van oude oma uit joure

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11892

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: