Week 6 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

12 Januari 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Deze week had zo zijn ups en downs. Het begon deze week niet zo leuk. Ik had namelijk ontzettend last van kiespijn. Ik had er zo erg last van dat ik er ziek van was. Ik sliep er s nachts niet van het het was dinsdag zo erg dat ik er koorts bij kreeg. Ik besloot een afspraak te maken bij de emergency tandarts. Veel emergency was er niet aan want ik kon pas de volgende dag terecht. Met ontzettend veel zenuwen zat ik te wachten in de wachtkamer tot ik naar voren werd geroepen. Ik was aan de beurt en mocht met de tandartsassistente mee naar de behandelkamer. Nadat ik had uitgelegd wat mijn klachten waren wilden ze graag foto's maken. Uit de foto's bleek dat ik nog een verstandskies heb die tegen mijn andere kies aan groeit. Dit veroorzaakte de ontsteking in mijn mond en de heftige pijn. Ik heb antibiotica meegekregen om de ontsteking te bestrijden. Zodra de ontsteking weg is moet ik een afspraak maken om hem te laten verwijderen. Omdat de kies de verkeerde kant op groeit zal dit een lastige behandeling worden. Ik heb nog geen specifieke datum maar ik ben nu al zenuwachtig voor deze afspraak. Dit was even een behoorlijke down van deze week.

Gelukkig bestaat de week uit ups en downs. Deze week veel aan het werk geweest maar ik heb ook leuke dingen gedaan. Ik heb namelijk mijn nieuwe ijshockeyschaatsen mogen uitproberen. Waarvan ik verwacht had dat het bestond uit vallen en opstaan ging dit nog redelijk goed. Het is natuurlijk niet hetzelfde als de noren die ik thuis heb liggen maar ik heb er zeker veel plezier van. Nu alleen nog leren ijshockeyen.

Dit weekend heb ik besloten op stap te gaan en het nachtleven van Calgary eens uit te testen. Zo heeft iedere stad zijn eigen charme wat betreft het nachtleven maar hier in Calgary is van alles te beleven. Je hebt kroegen, bars, pubs en clubs voor iedereen wat te beleven. Ik begon vrijdag in een erg gezellige pub ik had samen met een vriend van Helen afgesproken even een borrel te gaan drinken in de pub. En wat voor pub? Erg gezellig en allerlei verschillende mensen. Jong & oud, je vind het er allemaal.
Zaterdag werd ik uitgenodigd door een jongen en zijn vriend die mij graag het nachtleven van Calgary wilde laten zien. Deze jongen had ik ontmoet op de NewYearsEve Gala. Je hebt verschillende gebieden hier in de stad. Voor een echte nachtleven ga je downtown. Hier vind je de bars en de clubs. En verspreid door de stad vind je verschillende gezellige kroegjes en pubs. Ik ben dus zaterdag even op stap geweest downtown. We hebben een kleine kroegentocht gedaan.
De een vind het een voordeel de ander vind het een nadeel maar het nachtleven zoals wij in Nederland gewent zijn is toch even iets anders. De mensen hier weten zeker hoe ze plezier moeten maken en hoe ze feest moeten vieren. Zoals wij in Nederland gewent zijn om in de late uurtjes door te feesten stopt het nachtleven hier om 3 uur.

Zoals ik dus al zei deze week had zo zijn ups en downs maar ik ontdek elke week weer iets meer over Calgary. Er komt een warme week aan volgende week ik ben benieuwd wat mij volgende week allemaal staat te wachten.

Liefs en Groetjes,

  • 12 Januari 2015 - 17:55

    Oma Wat Vind:

    wat vind oma het leuk om elke week jou brief te lezen kyk elke dag of hy er al op staat Wat vervelend die kiespijn Ik hoop dat je er snel aan geholpen word groetjes van oma Komt dit wel over?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 11889

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: