Week 40, 41, 42, 43 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 40, 41, 42, 43 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 40, 41, 42, 43

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 September 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Druk druk druk. Deze week ben ik druk bezig geweest met plannen van de grote reis. Onze eerste reis start namelijk volgende week al. We vertrekken op woensdag 30 september richting Jasper en vanuit daar reizen we door naar Vancouver Island. Ik zal even in het kort vertellen wat ik de afgelopen weken allemaal beleefd heb.

Ik zal beginnen met week 40. Door de week ben ik de hele week aan het werk geweest. In het weekend kreeg ik een uitnodiging voor een limousine party. We begon in een kroegje downtown en reden daarna met de limousine naar de nieuwste club in Calgary. Als echte V.I.P. kwamen we aanrijden. We hebben een ontzettend gezellige avond gehad met zijn allen.

In het weekend met de jongens naar de bergen geweest. We hadden een reisje naar peyto lake in de planning staan om daar te kijken naar een lake dat tussen de bergen ligt. Maar in plaats daarvan kwamen we in een winterwonderland terecht. Er lag namelijk een klein laagje sneeuw. Tijd om sneeuwpoppen te maken en sneeuwballen te gooien.
Omdat we nog niet ver genoeg waren zijn we ook nog bij Columbia Icefields geweest om te kijken of daar nog meer sneeuw lag. Maar hier was het nog niet koud genoeg voor sneeuw. Maar dat mocht de pret niet bederven we zijn naar boven geklommen en hebben bij een bijzondere ijsgrot gekeken. En omdat dat nog niet genoeg was voor een gezellig dagje weg hebben we nog een bezoekje gebracht aan Radium Hot Springs.

In week 41 zag het er door de week allemaal weer hetzelfde uit lekker aan het werk geweest. Iedereen in Calgary is weer voorzien van een mooie Victoria's Secret bh's.
Het weekend was ik vrij dus was het weer tijd voor een uitje dus zijn Rob, Martijn en ik naar Waterton geweest. We hadden een motel geboekt in Pincher Creek dat ligt ongeveer 40 km van Waterton. We zijn de zaterdag vroeg vertrokken en kwamen rond 12 uur aan in Waterton. We zijn naar Cameron lake geweest en hebben de Bear Hump hike gedaan. Deze hike brengt je boven op een berg met uitzicht over heel Waterton. Een echte aanrader!
De volgende dag zijn we weer vertrokken richting Calgary alleen deze keer hadden we een ontzettende toeristische route. We kwamen namelijk op een off road weg terecht van ongeveer 250 kilometer lang. Off road weg dat betekend dat we wildlife kunnen gaan spotten. Maar 250 kilometer lang tussen de bomen en struiken staren zijn we alleen een aantal wilde koeien tegen gekomen. Voor de rest was het erg bijzonder om te zien hoe de natuur veranderd van bergen naar moeras en van moeras weer terug naar bergen. Een lange route maar hij was het zeker wel waard.

In week 42 kreeg ik een uitnodiging om mee te gaan naar een echte Canadese football wedstrijd. Maarja dat is nog best wel lastig te volgen als je de spelregels niet snapt. Gelukkig was ik met iemand die het allemaal wel begreep en kon ik gewoon gaan juichen wanneer de rest ook ging juichen. Maar het was een ontzettend leuke ervaring om eens mee te maken. En ze hebben die avond ook nog gewonnen.
De dag daarna zijn de jongens en ik eerst wezen brunchen bij Denny's en daarna naar de nieuwe film the scorch trails geweest.

Mijn laatste dagen ben ik vooral aan het werk. Nog even wat extra uurtjes werken voordat ik op vakantie ga. Ook ben ik druk bezig met het verkopen van mijn auto. Ik heb helaas niet zoveel dagen meer maar ik hoop hem toch te verkopen voordat ik mijn eerste reis ga maken.


Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen.

  • 29 September 2015 - 20:22

    Gea:

    Lieve Kirsten,
    Een goede reis toegewenst samen met Martijn en Rob.
    Lekker genieten van al het moois wat Canada te bieden heeft.
    En een dikke zoen van je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 11833

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: