Week 36, 37, 38, 39 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 36, 37, 38, 39 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 36, 37, 38, 39

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Hallo allemaal,

Hier weer even een update vanuit Canada. Aangezien er van alles en nog wat in de planning staat. Ik zal jullie een beetje in het kort proberen te vertellen wat ik allemaal beleefd heb de afgelopen weken.

Het is tijd voor het voorbereiden van mijn grote avontuur. En dan bedoel ik nog niet de reis naar huis maar de rondreis die ik ga maken naar Vancouver en New York. Voordat ik naar huis ga wil ik nog een aantal plekken van Canada zien. Onder het mom van ''nu we er toch zijn''. Nu beginnen we eind september met de reis door rocky mountains om de laatste dingen in Jasper National Park te ontdekken. Hier blijven we ongeveer 3 dagen voor we verder rijden naar Vancouver. Om vervolgens met de boot over te gaan naar Vancouver Island. Vanaf daar gaan we weer terug naar Vancouver en vanuit daar gaan we de prachtige natuur van British Columiba ontdekken. Op 16 oktober vertrekken de jongens weer terug naar Nederland en begint mijn grote avontuur in New York. Mijn plan is om binnen 3 weken het mooie en levende New York te gaan ontdekken.

Samen met de jongens zijn we naar een echte drive-in movie geweest. Zo een die je wel eens ziet in van die oude films. Helaas was er voor ons geen parkeerplek meer voor de auto maar dat maakte de film niet minder leuk. Ik had een kleedje en kussen meegenomen waar we op konden zitten.

Het weekend erop was het tijd voor Rob zijn verjaardag dus dat moest gevierd worden. We zijn de zaterdag naar Craft geweest een kroegje waar je wel 100 verschillende biersoorten kunt krijgen. Nou hebben we ze niet allemaal uitgeprobeerd anders konden we rollend naar huis. De dag erna zijn we gezellig met zijn allen naar Calgary tower geweest en genoten van een lekkere brunch.

Vanaf week 38 hadden we een nieuwe huisgenoot. We hebben namelijk Janneke opgehaald van het vliegveld. En zoals we doen met elke nieuwe loge houden we diegene de eerste dag wakker zodat ze geen last krijgen van een jetlag. De tweede dag hebben we Janneke vroeg uit haar bed gehaald om haar een kleine rondleiding te geven in de rockies. Hannah, Janneke en ik zijn naar de Johnston Canyon geweest en hebben een kijkje genomen bij een van de mooiste lakes hier in Canada. We hebben namelijk een kleine hike gemaakt bij Moraine Lake. De kleuren van het water is werkelijk waar adembenemend. En op Janneke haar laatste dag voordat ze haar reis ging maken naar Vancouver heb ik haar een rondleiding gegeven door downtown. Zo hebben we een kijkje genomen bij Calgary tower, grootste gebouw van Calgary, wandeling door Prince Edward Park en zijn we in de Devonian Gardens geweest. Dit is een prachtige tuin midden het het centrum van Calgary.
En bij het echte Calgary Experience hoort een avondje rolschaatsen in Lloyds natuurlijk ook bij. We zijn gezellig met zijn vijven wezen rolschaatsen. En ik weet me elke keer te verbazen over hoe gezellig het daar is. Jong en oud rolschaatsend op leuke disco muziek.

Het weekend erop was iedereen er op uit en had ik het huis voor mij alleen. Wel even wennen hoor. Nu moest ik elke dag aan het werk dus heel veel heb ik er niet van gemerkt. Maar miste stiekem mijn kleine zusje Hannah toch wel een beetje want het was wel heel erg stil in huis.

Krijg nou wat? Het is mistig? Maar het bleek allemaal geen mist te zijn maar het was rook van de branden uit Washington. Zo'n ruim 1000 kilometer verderop kreeg Washington te maken met grote bosbranden. Waarop een paar dagen later heel Calgary was bedekt met een deken van rook.
Normaal kan ik uit het raam kilometer ver kijken waarop ik nu maar zo'n 100 meter verderop kon kijken. En ook downtown was nergens te bekennen in onze horizon. Hoewel het allemaal wel heel speciaal was die rook had het ook zo zijn nadelen. Ik hield het zelf namelijk nog geen 10 minuten uit in de rook in verband met mijn astma. Maar de jongens hebben deze hele week in de verschrikkelijke rook moeten werken. Men had niet voorspeld dat het zo lang zo blijven hangen. Mensen kregen last van hun longen en waren licht in hun hoofd. Maar gelukkig is het aan het einde van de week allemaal weer opgeklaard.

Liefs en Groetjes

Kirsten van Aalderen

  • 15 September 2015 - 16:53

    Hendrik Hospes:

    Wat leuk om je te volgen Kirsten. Ben stiekem jaloers op je. Het zal niet altijd even makkelijk zijn om alles even achter je te laten maar je zult veel nieuwe ervaringen opdoen en vooral veel mooie dingen zien. Knap dat je deze reis onderneemt. Ik kijk met belangstelling uit naar je volgende verslag. En dan nog naar New York. Zal een fantastische ervaring zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 11823

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: