Week 28,29,30,31,32 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 28,29,30,31,32 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 28,29,30,31,32

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Juli 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Jaaaa het is weer tijd voor een reisverslag uit het verre Canada! Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik iets geschreven heb maar het valt niet mee om elke week een verhaaltje te schrijven als je het zo druk hebt. Het word nu bijna een maandverslag maar dat mag de pret niet bederven. En ik vind het toch nog steeds leuk om jullie te laten weten hoe het met me gaat. Ik ga eens proberen kort samen te vatten wat ik allemaal beleefd heb in de afgelopen weken.

Begin van week 28 ben ik wezen hiken in Kananaskis National park. Een mooie wandeling naar de top waar je een prachtig uitzicht had over Barier Lake. Met 30 graden en een aardige klim vond ik het nog best wel lastig. Maar toen ik eindelijk de top had bereikt was het alle moeite zeker wel waard. In de verte zag je de vallei van de Kananaskis en daar tussen lag Barrier Lake.

In week 29 was het tijd voor feest! Het was namelijk tijd voor Hannah haar verjaardag. Al maanden voor de tijd had ik haar verlanglijstje al binnen. Dus dat werd voor mij tijd om te shoppen! Winkel in winkel uiMaar gelukkig was Hannah heel erg blij maar haar cadeautjes.

De week daarop ben ik vooral aan het werk geweest bij Victoria Secret. Een leuke afwisselende baan. Ik ga zeker met plezier naar het werk en mijn cadeautjes die ik af en toe van het werk krijg ben ik ook erg blij mee. Nog even geduld en ik kom terug met een koffer vol lingerie.

Nou had heeft iedereen wel eens zijn ups en downs en ik denk dat als je zo'n lange reis maakt dat de meesten van jullie ook wel eens last hebben van heimwee. Ik had er stiekem toch een beetje last van toen mijn favoriete festival van het hele seizoen gemist heb. Na 7 jaar lang trouw naar dit feest ben geweest was dit jaar toch en een kleine tegenvaller dat ik het gemist heb. Maar gelukkig met de technologie van tegenwoordig heb ik toch nog een aantal kleine stukjes kunnen meemaken via de livestream. En mijn lieve vrienden die me op de hoogte hielden wat er allemaal gebeurde.

Die week daarop was het voor mij alweer tijd om mijn lieve ouders van het vliegveld te halen. Mijn 3 weken vakantie konden beginnen. Met een volle planning waren helaas deze 3 weken zo weer voorbij. Ik zal in het kort proberen te vertellen wat we allemaal beleefd hebben. Het eerste week gingen we naar Waterton National park. Een prachtig natuurpark zoals je ze die kent in Canada. Hier zijn we in totaal 2 dagen geweest. De eerste dag hebben we een mooie boottocht gemaakt op Waterton Lake en zijn we naar Cameron Lake geweest. We hadden prachtig weer en hebben van het mooie uitzicht kunnen genieten. De tweede dag zijn we het dorpje zelf even in geweest om wat leuke souvenirtjes te halen. De maandags na het weekend zijn we naar Drumheller geweest. En heb ik ze daar de een leuke plekjes laten zien. Omdat ik er al eens eerder ben geweest wist ik precies waar we heen moesten zijn.

Woensdag 1 juli was het groot feest hier in Canada. Het is namelijk de Koningsdag van Nederland. Deze dag vieren de Canadezen de onafhankelijkheid van Candada. Met door de hele stad allemaal gezellige activiteiten. Van springkussens tot concerten en de avond word afgesloten met vuurwerk. Ik heb samen met mijn ouders en Hannah ook maar even de onafhankelijkheid van Canada gevierd. We zijn Prins Edward Park geweest. Al met al een ontzettend geslaagde en gezellige dag!

Paar dagen daarna was het tijd voor het feest van het jaar! De Stampede! Een groot Redeo festival waar alle Canadezen en toeristen het hele jaar naar uit kijken. met gemiddeld 100.000 per dag is dit 1 van de grootste festivals in Canada. En als tijdelijke Canadees mag ik dit grote feest natuurlijk niet missen. Dus ben ik samen met mijn ouders, Hannah en andere vrienden naar de parade geweest. En daarna nog naar het festival zelf. Dresscode voor dit grote festival is natuurlijk je leukste cowboy outfit!

Het weekend was het alweer tijd voor de familie van Aalderen om de grote reis naar Vancouver te maken. Met tussendoor even twijfelen of we nou wel of niet naar Vancouver gingen reizen aangezien het een lange en vermoeide reis is. Maar we zijn met vol goede moed op vrijdag vertrokken richting Golden. Met een aantal tussenstops in Banff, Lake Louise en Moraine lake kwamen we aan in ons mooie hotel. Nog steeds 700 kilometer verwijderd van Vancouver. Onze volgende stop was in Kamloops. Tussendoor hebben we nog een stop gemaakt bij Wapta Falls, Emerald Lake en Cedar Broadwalk. Maandag avond kwamen we aan op Vancouver Island! We made it! De reis van Kamloops naar Vancouver viel niet mee door alle rook van de bosbranden. Op sommige plaatsen kon je zelfs de bergen niet meer zien.

De eerste dag hebben we lekker lui bij het zwembad gelegen omdat we de auto helaas naar de garage moesten brengen want hij had een lekke band. De tweede dag zijn we verder gereisd naar Victoria een prachtige en leuke historische stad. Hier hebben we lekker toeristisch een hop on hop off geboekt voor de middag om alle leuke en bekende plekjes van Victoria te zien. Op de terugreis naar Calgary hebben we nog een extra tussenstop gemaakt bij Lake Louise en hebben mijn ouders en ik een wandeling gemaakt naar Lake Agnes. Een behoorlijke klim maar het was het zeker wel waard. Na de hike hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Moraine lake! Dit is een van mijn favoriete Lakes die op mijn bucketlist staan.

Na een prachtige en gezellige vakantie was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van mijn ouders. Met het besef dat de tijd voorbij vliegt. Toen ik deze reis begon vond ik een jaar toch wel heel erg lang maar ik merk nu echt hoe de maanden echt voorbij vliegen voor ik het weet zit ik in het vliegtuig terug naar huis. Maar voor ik echt naar huis ga maak ik eerst nog een reis naar het oosten van Canada en krijg ik een kans om New York te ontdekken.

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen

  • 16 Juli 2015 - 09:03

    Alie Rodenhuis :

    Hoi kirsten, wat mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en dat je er zoveel bijzonders beleefd. Geniet er goed van wat een ervaring voor de rest van he leven meid. En wat mooi dat jullie ook zo met elkaar mooie dingen hebben onder nomen. Heb je ouders nog niet gesproken maar als dat binnenkort gebeurd dan zitten ze vast vol verhalen!! Goede tijd nog daar en tot kijk groetjes van de familie Rodenhuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 11826

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: