Week 25, 26 & 27 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 25, 26 & 27 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 25, 26 & 27

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Juni 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje uit Canada. Het is alweer een half jaar geleden dat ik vertrokken ben naar Calgary. De tijd vliegt nu echt heel erg snel voorbij. Mijn weekverslagen worden bijna maandverslagen.

Mijn eerste dagen werken bij Victoria Secret gaat nog niet zo soepel als ik dacht. Maar goed met een beetje training komen we er wel. Het is even een kwestie van alles onder de knie krijgen alle codes uit je hoofd weten en weten welke acties en aanbiedingen er zijn. Maar ach zoals we allemaal weten al het begin is moeilijk. De afgelopen weken ben ik vooral aan het werk geweest bij Vicotria Secret en krijg ik alles steeds beter onder de knie.

In Canada/Calgary is de regenmaand begonnen. Tijd om de regenlaarzen en regenjas uit de kast te halen en om buiten dansjes te doen. Krijg ik toch weer een beetje een Nederlands gevoel als ik het een hele dag regent. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het totaal niet gemist heb. En zoals Hannah tegen mij zei: ''Life is not about waiting for the storm to pass but learning to dance in the rain''.
Tussen de regen door hebben we natuurlijk ook nog steeds hele mooie dagen. Daarom hebben Helen, Hannah en ik paar weken terug een mooie gazebo in elkaar gezet. Nu moet ik eerlijk zeggen ik vind dat we dat prima hebben gedaan zo met zijn drieën.

Op vrije dagen probeer ik steeds meer van Alberta ontdekken. Ik heb paar weken terug mijn eerste hike gemaakt. Een kleine maar zeer geslaagde hike. Het was een kleine klim naar boven waarbij ik uiteindelijk een prachtig uitzicht had over Spray Lake en Grassi Lake. Grassi Lake zijn 2 kleine lakes met allerlei verschillende kleuren. En met het mooie weer was het zeker genieten.

Na al dat werk was er voor mij ook tijd om even lekker op stap te gaan. En niet zomaar op stap maar een avondje uit met mijn favoriete muziek uit nederland. Frontliner was namelijk in Calgary. Dus heb ik alle moed bij elkaar verzamelend een ticket gekocht. Het was een erg gezellige en leuke avond.

In het weekend ben ik gezellig met Hannah naar Calaway Park geweest. Dit is een pretpark dat net iets buiten Calgary ligt. Nou kun je niet echt vergelijken met de pretparken in Nederland maar het ziet er erg leuk uit. Hannah en ik hebben zelfs nog een prijs gewonnen met kikkers vissen. ''Nemo'' heeft nu een goed plekje gevonden op Hannah haar kamer.

Op zondag 31 mei was er een grote markt in Calgary. Genaamd het Lilac Fesitval. Hierbij hadden ze een hele lange straat afgesloten en stonden er allerlei tentjes en kraampjes. Het deed me denken aan Joustermerke een markt in mijn eigen dorp waar ik altijd naar toe ga. De sfeer was natuurlijk niet hetzelfde maar ik heb me prima vermaakt op deze markt. Er was voldoende te zien en genoeg kraampjes waar je lekker kan eten. Wat me ook opviel was de donut emmertjes. Zoals we in Nederland altijd oliebollen bij een markt zien stond hier op elke hoek een donut kraam waar je allerlei verschillende donuts kon halen.

Nog een paar weken wachten en dan kan ik eindelijk mijn lieve papa en mama weer knuffelen die komen mij namelijk opzoeken hier in Canada. Ik ben daarom al druk bezig met de planning want ik wil hun natuurlijk alle mooie plekjes van Canada laten zien.

Liefs en Groetjes

Kirsten van Aalderen

ps. Foto's komen later


  • 10 Juni 2015 - 11:03

    Alie En Dennis Rodenhuis :

    Hoi kirsten, wat leuk om je verhalen te lezen en een beetje te volgen wat je daar beleefd en hoe het daar is. We vinden het knap en moedig wat je allemaal daar doet een bijzondere ervaring dat neem je maar mooi mee in je rugzak!! Fijn dat je ouders binnenkort bij je komen geniet daar maar lekker van. Hier gaat alles ook wel oké ik heb mijn opleiding ook afgerond en als het goed is binnenkort diplomauitreiking lekker gevoel dus. Alle goeds daar namens ons

  • 10 Juni 2015 - 22:38

    Oma :

    ik heb de hele brief gelezen wat beleef jij daar veel hier is het saai ik ga zaterdag met vacantie naar tsjechie met een vriendin nee niet met hinne daar ga ik in augustus mee naar oostenrijk fijn dat heit en mem komenga ik ze nog even dag zeggen dezedeze week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 11839

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: