Week 15 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Maart 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

Deze week stond in het teken van vakantie! Heb maandag nog even gewerkt om een extra zakcentje te verdienen voor deze ontzettend mooie en prachtige vakantie. En hij was natuurlijk extra leuk omdat Karin mee ging! Ik wilde haar alle mooie plekjes laten zien die ik ook heb gezien en wilde haar laten meemaken hoe het voor mij was om naar Banff te reizen.

Dinsdag zijn we vroeg vertrokken naar Banff. Een prachtige reis waarbij de bergen steeds dichterbij komen. Met de klassieke meezingers op de achtergrond hebben Karin en ik echt genoten van deze reis. Onderweg zijn we een paar keer gestopt voor een paar mooie fotomomentjes. Op een gegeven toen we stopten om een paar mooie foto's te maken van de rivier kwamen we 3 wolven tegen! Bang als ik was hield ik mezelf voor dat het gewoon 3 honden waren haha. Achteraf bleken het inderdaad 3 wolven te zijn.
Tijd om verder te rijden. Bijna in Banff aangekomen hebben we een kleine laketour gedaan. Omdat het hier in Canada stikt van de prachtige lakes zijn we bij een aantal gestopt op de heenreis. We hebben namelijke lake Minnewanka, lake Johnson en Two Jack lake bezocht op dinsdag. Ieder lake heeft zijn eigen karakter! Het leukste is om een lake te vinden die niet bekent of toeristisch is. Hier kun je namelijk de mooiste foto's maken.
Aangekomen in Banff zijn we eerst met de Gondola naar het topje van de berg gereisd door het mooie heldere weer konden we alle bergen zien. Een prachtig uitzicht dat je niet zo snel zult vergeten. Het is moeilijk uit te leggen hoe mooi het er eigenlijk is zoiets moet je gewoon eens meegemaakt hebben.
Toen we gesetteld waren in ons B&B in Banff hadden we voor de avond een gezellige date voor twee bij Tony Roma's hier hebben we heerlijk gegeten. Daarna wilden we gezellig op stap toevallig hadden we 's middags gezien dat er karaoke was in de plaatselijke bar. Helaas was dit iets TE gezellig waardoor we de volgende dag de hele dag in bed hebben gelegen en er alleen uit zijn geweest voor eten haha.

Donderdag was het alweer tijd om verder te reizen! Namelijk naar Jasper. Het weer viel donderdag iets tegen maar daardoor was het niet minder bijzonder. Daar rijd je dan met zijn tweeën in een auto midden tussen de bergen. Tussendoor zijn we even gestopt bij Lake Louise en hebben we een stukje over het ijs gelopen. Een raar idee hoor! Daar sta je dan met je beste vriendin midden op het ijs van Lake Louise. Een bijzondere ervaring!
Na de nodige foto's bij Lake Louise zijn we doorgereisd naar Columbia Icefield. Hier kon de Athabasca Glacier zien. Wat heel dichtbij leek was veel verder weg dan we dachten maar we hebben er zeker niet minder van genoten wat een prachtig landschap!
Aangekomen in Jasper hadden we er enige uurtjes reizen op zitten dus hebben we het bij eten en filmpje gehouden!

De volgende dag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen! We hadden in ons hotel in Jasper allebei ons eigen kingssize bed. Ook had het hotel een zwembad en bubbelbad waar we gratis gebruik van konden maken. Na het zwemmen hadden we een dagje uit in de planning! Maar we zijn eerst op het terras beland het was namelijk heerlijk weer. Daarna zijn we door de bergen gereden naar 2 prachtige lakes, namelijk lake Piramid en lake Patricia.

Zaterdag gingen we weer verder met onze doorreis. We hadden een weekendje Edmonton in de planning staan. We stonden die ochtend vroeg op om uit te checken want we hadden een lange rit voor de boeg namelijk een rit van wel bijna 4 uur. Vergeleken met Banff en Jasper was deze rit een beetje plat. We hadden zo lang tussen de bergen gezeten dat we ze stiekem wel een beetje gingen missen. Aangekomen in Stony Plain waar we logeerden bij Helen hebben we eerst onze spullen opgeruimd. Daarna had Jacky een kampvuur gemaakt waar we marshmallows hebben klaargemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar de WEM in Edmonton. Waar ik Karin een rondleiding heb gegeven de 2e grootste winkelcentrum in de wereld.
Het was zaterdagavond dus Karin en ik hadden een avondje in de stad in de planning staan dus we zijn met de trein naar de binnenstad gereisd. Hier hebben we in de club gezellig een drankje gedaan en de voetjes van de vloer gehad. Zondag gingen we gezellig met zijn allen naar het waterpark in de WEM.

Nou zo te lezen kunnen jullie wel zien dat Karin en ik van alles beleefd hebben. Ik denk dat we volgende week ook weer zoveel plezier met elkaar hebben.

Liefs en Groetjes,

Kirsten van Aalderen