Week 9 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Februari 2015 | Canada, Calgary

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en geïnteresseerden,

We zitten deze week alweer in week 9. En wat voor week? Ik heb van alles beleefd deze week omdat ik een aantal dagen vrij had. En het was deze week prachtig mooi weer! In Nederland vallen de eerste sneeuwvlokken naar beneden en hier lopen de temperaturen op tot wel 18 graden. Het mooie weer is helaas voor het weekend weer voorbij maar volgende week zien we alweer temperaturen staan van boven die 10 graden. Dus doe grote vraag? Is het nou echt zo koud in Canada? Op dit moment totaal niet we hebben juist heerlijk weer!

Deze week begon met een reisje naar de bergen! Toen ik maandag uit het werk kwam heb ik besloten om de volgende dag naar Banff te gaan. Nadat ik een hotel had geboekt was het tijd om mijn tas in te pakken. Er stond een rit van 2 uren voor de boeg. Een lange maar prachtige rit. Omdat het een heldere dag was dinsdag kon ik vanaf Calgary al de prachtige bergen in de verte zien. Hoe verder ik reed hoe dichterbij ze kwamen. Tot ik op een gegeven moment midden tussen de bergen reed.

Banff is een erg leuk toeristisch dorpje. Het is niet een groot dorpje maar wel erg leuk en gezellig. Het ligt in het midden tussen de bergen.Omdat ik pas om 4 uur in mijn hotel kamer kon heb ik eerst het prachtige Banff bekeken. Ik begon met sightseeing gondala. Dit is een kleine lift die je naar de top van de bergen brengt. Vanaf dat punt heb je uitzicht over het prachtige natuurgebied. Omdat ik op een heldere dag was kon ik alles goed zien. Zoals je op de foto's hieronder kunt zien was het uitzicht echt prachtig! Na mijn gondala rit ben ik naar de hot springs geweest. Dit is een soort warm bubbelbad midden in de bergen.

Aangekomen in het hotel was het voor mij eerst even tijd om uit te rusten. Ik had een mooie grote kamer met een enorm kingsize bed. Mijn kamer had een een balkonnetje, als je hier op stond had ik uitzicht op de bergen. Omdat ik alleen op pad was was ik op zoek naar een leuk restaurantje vlak bij het hotel. Na eventjes zoeken vond ik een leuke pub waar je gezellig een hapje kon eten met uitzicht om het centrum van Banff.

Na wakker worden in mijn grote bed was het voor mij tijd om door te rijden naar Lake Louise. Een ontzettend mooi meer en prachtige omgeving. Dit meer staat bekend om het mooie blauwe water tussen de bergen. Maar op het moment dat ik er was was dit niet het geval. Omdat het midden in de winter is is het meer bevroren en kan je er schaatsen. Het is jammer dat ik mijn schaatsen was vergeten anders had ik zeker even een paar rondjes geschaatst. In het midden van het ijs stond een soort ijs kasteel. Dit was het enige ijssculptuur wat nog over was omdat door het warme weer van de afgelopen dagen de rest was gesmolten.
Naast Lake Louise staat een enorm hotel met uitzicht op het meer. Ik heb besloten om hier te gaan lunchen en te genieten van het mooie uitzicht.

Vrijdag ben ik gezellig met Hannah naar de Calgary tower geweest. Calgary tower geeft je uitzicht over heel Calgary. Ik heb samen met Hannah geluncht in de 360 Sky restaurant. Dat is een restaurant 155 meter hoog en draait 360 graden. Je begint dus met eten aan de ene kant en draait daarna een heel rondje.

En ik heb mijn week afgesloten met een avondje stappen met mijn nieuwe Ierse vrienden. We zijn naar verschillende pubs geweest in de stad en het was een erg gezellige avond. We hebben de avond afgesloten in een Duitse pub waar iedereen op de banken en tafels dansen. Erg leuk om mijn week mee af te sluiten.

Ik ga alweer bijna week 10 tegemoet en ben benieuwd wat voor avonturen ik volgende week ga beleven. Ik wens iedereen een fijne week toe.

  • 02 Februari 2015 - 23:08

    Oma :

    wat beleef jij veel zo fijn om dat iedere week te lezen ik kijk er iedere maandag naar uit veel liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 11816

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: