Week 1 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kirsten Aalderen - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Kirsten van Aalderen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 December 2014 | Canada, Calgary

Beste vriendjes, vriendinnetjes, familie en andere geïnteresseerden,

Hier mijn eerste bericht vanuit Canada, het is vandaag precies een week geleden dat ik arriveerde in Calgary. Wat een avontuur en wat een reis. Vorige week zondag (30-11-2014) om 12:40 vertrok mijn vliegtuig van Schiphol naar Calagry. Een lange reis van 9 uren. Ik heb een goede vlucht gehad en voor ik het wist was ik alweer geland. Ik moest eerst langs de douane voor een aantal checks. Mijn paspoort en visum werden gecontroleerd en kon daarna door naar de hal waar ik zou worden opgehaald. Het gastgezin stond al te wachten en we reden gelijk door naar het huis. Terwijl we door de stad reden keek ik mijn ogen uit. Allerlei gedachten gingen er door mij heen. ''Wat is het hier groot'' en ''Wat leuk! Er ligt hier overal sneeuw''.

De eerste dag in Calgary was een lange dag. Terwijl het in Nederland al 9 uur in de avond is, was het in Canada nog maar 2 uur in de middag. Om een jetlag te voorkomen was het beste om rond 9/10 uur (Canadese tijd) op bed te gaan. Rond een uur of 8 hield ik het niet meer vol en ben maar op bed gegaan. Ik ben in de eerste paar nachten nog wel een paar keer wakker geweest maar het gaat nu al prima.

De tweede dag in Calgary stonden we allemaal vroeg op en heb ik HA. naar school gebracht. Daarna hebben HE en ik van alles en nog wat geregeld. We hebben mijn burgernummer geregeld, mijn ziektekaart, een eigen Canadese bankrekening en ik heb een auto gekocht. ''WAT EEN AUTO GEKOCHT''? Jazeker, deze jongedame heeft haar allereerste auto gekocht. Niet zomaar een auto nee deze dame is nu in het bezit van een Dodge caravan sport edition (zie foto's). Helaas kon ik hem niet gelijk meenemen en zat ik de eerste dagen zonder auto.

De volgende dagen stond in het teken van oppassen op HA. We staan op om 7 uur en dan ontbijten we samen. Rond 8 uur lopen we samen naar school (North Haven School). Het betreft een afstrand van zo'n 700 meter, wat je met een goede conditie binnen 10 minuten loopt. Je loopt richting school een helling af. Terug naar huis loop je een helling op. Als ik dit elke dag ga doen, heb ik straks een behoorlijke conditie opgebouwd.

Als HA op school is heb ik tijd voor mijzelf. Ik kon helaas nog niet heel veel van Calgary zien omdat ik nog niet in bezit was van mijn auto. Donderdag heb ik besloten mijn autoverzekering te regelen en mijn kentekenplaat op te halen. Dit was een heel avontuur. Ik ging namelijk met de bus en de metro richting Sunridge Mall. Dit was 17 km verderop. Ik ging eerst op zoek naar een bushalte die mij richting het metro station zou brengen. Hier heb ik ongeveer een half uur voor gelopen. Eenmaal de juiste bushalte gevonden te hebben verliep alles eigenlijk goed. Ik had van HE metrokaartjes gekregen die ik makkelijk kon gebruiken. Ik moest mij melden bij AMA voor mijn autoverzekering en daarna door naar Northeast Registries - Sunridge voor mijn kenteken.

Maar vanaf donderdag had ik mijn auto en mijn kentekenplaat en kon ik heel Calgary door scheuren. Ook hebben HA. en ik de kerstboom opgezet en ik wil niet opscheppen maar ik vind het een prachtige mooie kerstboom geworden.

En dan de grote vraag die word gesteld: Is het ook koud?
Nou die vraag zal ik beantwoorden voor jullie. Nee het is hier niet koud. De kou die wij in Nederland gewent zijn als het vriest is niet hetzelfde als hier. De kou is hier anders. Als de zon schijnt kun je prima in de zon buiten zitten. Als het hier rond de 5 graden is lopen er al mensen in hun korte broek. Waarom is de kou hier anders dan in Nederland? Dat komt omdat ze zon hier dichterbij staat en daarom veel warmte geeft.

Dit was een samenvatting van wat ik deze week heb meegemaakt.

Liefs en groetjes


  • 08 December 2014 - 02:17

    Hannah K:

    Ik ben blij dat je het hier leuk vind!(En de kerstboom is ook heel leuk hoor!)

  • 08 December 2014 - 09:23

    Karin De B:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, ben erg benieuwd naar je volgende avonturen xxx

  • 08 December 2014 - 09:46

    Aylish:

    Aaaah wat leuk kirsten!!!

  • 08 December 2014 - 09:46

    Aylish:

    Aaaah wat leuk kirsten!!!

  • 08 December 2014 - 09:48

    Ineke:

    Hoi kirsten,
    ik was al de hele week benieuwd hoe het met je is. Hoe de vlucht was en je eerste indruk (en). Wat fijn te lezen dat je dingen direct goed oppakt. Leuk om zo in contactvteblijven. We gaan je volgen, geniet van je tijd daar. Groetjes

  • 08 December 2014 - 19:01

    Janny:

    Hey Kirsten, leuk om je zo te volgen, ga ik zeker doen. Veel plezier. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn reis naar Canada

.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Week 44, 45, 46 & 47

25 September 2015

Week 40, 41, 42, 43

27 Augustus 2015

Week 36, 37, 38, 39

04 Augustus 2015

Week 33, 34, 35

15 Juli 2015

Week 28,29,30,31,32
Kirsten

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 11807

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 06 November 2015

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: